søndag den 21. april 2013

Ny sengerand til tremmesengen og en stakkels overlock

Efter at have ligget otte måneder i en seng med dyner som sengerand, synes jeg det var på tide, at få lavet en rigtig sengerand til tremmesengen. Især nu, hvor sommeren nærmer sig og det bliver varmere om natten.
Jeg har villet sy en af ensfarvet brunt stof med små hvide prikker og betrække en tynd skummadras, men i går var det som om fa***n tog ved mig og jeg besluttede mig for, at sy en af alt det stof jeg har liggende - så har Teo også noget at kigge på, når han ligger i sengen.
Ville oprindeligt have quiltet med tern over et lag pladevat, men endte med at bruge en gammel dyne i stedet og lægge den i to lag, så randen blev lidt mere vamset... Quiltningen blev til 'bjergtoppe' i stedet for den mere traditionelle ternede version - og det var ren og skær dovenskab - men resultatet er blevet super fint til trods :-)
Nu ligger Teo i sin seng omgivet af den fineste (hvis man altså må skrive sådan om noget man selv har lavet?) regnbue af stofrester med neongrønne kanter (selvfølgelig), neongrønne stikninger og neongule bindebånd.
Vil dog sige, at jeg havde ret mange problemer med at få stoffet til at ligge stille og lige, det vr som om det gerne ville trække sig skævt og dreje, hvilket var ved at drive mig til vanvid - og gav nogle skønhedsfejl, men ok, så kan man se, at det er hjemmelavet.

Sådan ser altså 3,6 meter blandede stofrester i forskellige bredder ud, når de ligger udbredt på gulvet:-)
Det sidste stykke af randen ar jeg bukket om, så jeg kan se Teo om natten - og han kan se mig <3

Til sidst lige et portræt til photo challengen, af en noget mellemfornøjet baby midt i solen på vores terrasse:


Læg lige mærke til dynebetrækket, som er et af mine uendelighedsprojekter, der endelig er blevet færdigt... Patchwork forkanter (på maskine) og en enkelt tværgående stribe i turkis/prikket.

Al syning i øjeblikket er faktisk en lidt omstændig affære, for min elskede overlock er til reparation og eftersyn indtil på onsdag og jeg SAVNER den!!! Når man først har vænnet sig til at have sådan en i huset virker al syning næsten uoverskuelig uden - så er det jo heldigt, at solen vælter ned fra himlen og der er læ på vores terrasse til en kop kaffe og en god bog mens baby sover... Men glæder mig nu alligevel til den komme hjem igen :-)

Tænker at lægge billeder ud af mine skønne symaskiner og min strikkemaskine senere - hvilke maskiner har I mon?

2 kommentarer:

  1. Jeg faldt lige over din blog, og hopper med som fast læser via bloglovin..

    skøn sengerand.. jeg har bare lidt uvenner med sengerande.. jeg synes de glider ned, fordi vi har kørt sengebunden ned..

    og til dit spørgsmål om symaskine, så har jeg en pfaff smarter Pto 1100, købt sidste sommer. :o) og så har jeg lånt en overlocker lige pt, for at finde ud af om jeg får det brugt. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha!!! Jeg var faktisk også lidt sur på denne sengerand, men faldt over sådan noget man putter under babysokker for at baby ikke glider på gulvet - det har jeg sat på bagsiden af båndene, det gør at de ikke glider på tremmerne.

      Jeg kan kun anbefale overlock, for det er så super let at lave flotte sømme. Er sikker på, at du nok skal blive afhængig :-)

      Er din Pfaff elektrisk?

      Slet

Linkwithin

Relaterede indlæg: