torsdag den 4. april 2013

Nyt hjem til mine strikkepinde, min sytråd og min make-up.

Jeg faldt over denne fantastiske give away hos Kahr Kreation, som falder så fint i hak med dette indlæg...



Foråret synes jo at være kommet til Danmark, selv om man dårligt tør håbe på, at det er kommet for at blive. Det er så skønt at sidde i solen og lade fint stof glide gennem maskinen, for der er altså bare noget ved at sy midt i solen... Stoffet og tråden kommer så fint til sin ret og man bliver helt glad i låget - selv de små dumme fejl man skal sprætte op virker mindre irriterende - og heldigvis for det, for jeg er gået i lynlås-isynings-træningslejr!!! Er i mange år gået i store buer udenom mønstre med lynlås, eller snydt mig fra det, ved at få min mor til at sy dem i. Men nu skal det altså være - både fordi Teo er begyndt at krybe og på den måde kan få fingre i ALT - inklusiv mine strikkepinde og sytråd (henholdsvis farligt for ham og træls for mig).
Kiggede mig omkring i blogland og fandt to DIYs, der kunne slå to fluer med et smæk, nemlig trække mig ud af min comfortzone og ud i lynlås vildmarken OG gøre det sværere for Junior at komme til de spidse pinde. Den første er denne SUPER skønne DIY på et strikkepindeetui fra madebyloulabelle, som jeg faldt pladask for! Jeg havde dog ikke noget kante/skråbånd, så har brugt tittekant i stedet, hvilket faktisk blev rigtig pænt. Etuiet blev syet af stofrester fra et par bukser til Teo og en dragt til mig (som er endnu et ufærdigt projekt *suk*).




Så er der styr på dem og det ser jo også fint ud. En anden fordel er, at jeg meget lettere kan pakke pindene i tasken, hvis vi skal afsted i længere tid. For at skabe lidt ekstra kontrast, har jeg syet alle stikninger med en neon-orange tråd, hvilket er mest tydeligt på satinbåndet, hvor jeg har broderet to bladranker i stedet for stikninger. 

Når nu alle de lange strikkepinde havde fået nyt hjem synes jeg også der skulle laves lidt til strømpepindene - der brugte jeg denne DIY fra stjernefrø. Den er super nem og giver et rigtig smukt resultat. Jeg har dog valgt at ændre lidt på opskriften, således at det kun er de sidste fire syninger, der er synlige i foret - ikke sammensyningen af enderne. 
Det blev til tre punge - en til makeup, en til tråd og en til strikkepinde - alle med neon lynlåse, hvilket jeg er meget stor fan af i øjeblikket.




Stoffet er rester fra mit voksende lager. Den øverste er syet præcis efter anvisningerne hos stjernefrø mens de to andre er tilpasset deres formål i hhv længde og højde... Og lynlåsene sidder faktisk ok - men de kostede mig en nål i overlocken, som skal skiftes før jeg kan sy mere :-(

Alt i alt en dejlig måde at få brugt lidt rester på og lave noget nyttigt. Er i hvert fald glad for de nye hjem til mine ting... Og så er det noget, der går hurtigt men ser indviklet og pænt ud - min yndlingskombination!


God forårs -weekend :-)


2 kommentarer:

  1. Ihh - sikke nogle lækre sager - Så er udstyret da ved at være i orden :0)

    SvarSlet
  2. Tak! Ja, det gør det i hvert fald lidt sværere for små babyfingre at komme til de farlige ting - men tror nu, at de må op på en høj hylde alligevel - just in case!!! Dejligt, at du kigger mine indlæg :-)

    SvarSlet

Linkwithin

Relaterede indlæg: