lørdag den 18. maj 2013

Eksamenspres!!!

Puha!!! Tænk, at man efter 5 år på uni (inkl en barselsorlov) stadig glemmer præcis hvor stressende eksamensperioderne er!!! I øjeblikket ser alle mine dage og aftener sådan ud:

I hvert fald ind imellem baby med ondt i øret og nye tænder på vej:-/
Jeg havde faktisk tre eksaminer i denne omgang, to af dem endda på samme dag. Den ene er en mundtlig eksamen i et valgfag - med to karakterer - en for sproglig præstation og en for indholdet. Det er et fag, som jeg har haft store problemer med at komme ind i - dels på grund af mange flyttede timer, som jeg ikke kunne deltage i pga Teo - kan jo ikke bare blive på skolen fra 8 - 18 midt i det hele?!? Men også fordi faget bare ikke er noget jeg rigtig interesserer mig for og derfor ikke helt har kunnet finde motivationen til at sætte mig ind i - eller ud over -  hvilket har stresset mig en hel del i forhold til eksamen. Til sidst i en sådan udstrækning, at jeg ikke kunne sove om natten og var irritabel og fraværende om dagen, hvilket jeg ikke kan forsvare, når jeg nu også er mor til en lille bitte dreng på bare ni måneder. 
Derfor har jeg besluttet mig for ikke at gå til eksamen - og for at tage faget igen næste år... Da det er et valgfag håber jeg, at der bliver udbudt noget, der ligger tættere på det jeg interesserer mig for - og ved noget om - litteratur. 
Tilgængelig tror jeg, at jeg har besluttet mig for, hvad jeg vil skrive speciale om og jeg er riiiiiiimelig excited allerede!!! Det skal være under titlen: Fragmentering og nedbrydning af identitet i postmoderne litteratur - med fokus på det autobiografiske værk (på engelsk)!!! 

Heldigvis har både Martin og jeg kunnet holde en fridag i dag og nydt den skønne sommersol, der har vist sit smukke ansigt her i Højbjerg, hvilket vi har fejret med en picnic ved Blommehaven, en tur til stranden og i skoven med mine forældre - en helt igennem fantastisk dag!!! Resulterede i en krebserød nakke på undertegnede og en MEGET træt lille Ninni, der faldt i søvn på min arm på vejen hjem❤

Håber alle her i blogland (og udenfor) har haft en vidunderlig lørdag!!!

Nu vil jeg gå i seng og forhåbentlig sove som en sten, nu hvor beslutningen er truffet og stressen er fjernet:-)


1 kommentar:

  1. puha det lyder hårdt med eksamen. Men når man er færdig kan man utrolig nok komme til at savne at gå i skole/uddannelse. Jeg læste til pædagog i 2000-2003 hvor jeg også fik baby midt i det hele så jo jeg kan godt huske hvor hårdt det var. Pøj pøj med det hele og god pinse!

    SvarSlet

Linkwithin

Relaterede indlæg: