fredag den 10. januar 2014

DIY på drejet nederdel.





Har syet en nederdel - igen uden billeder... Jeg skal altså til at lære at huske det!!!
I må derfor lige vente på billederne og nøjes med en beskrivelse indtil jeg skal sy flere - og det skal jeg helt sikkert, for E L S K E R allerede den jeg har helt vildt.
Den er super let at sy og ser skøn ud!

Hvis du bruger min vejledning må du meget gerne linke tilbage hertil :-)

Du skal bruge 1,25 m jersey i den farve du ønsker at sy nederdelen i samt et stykke bredt elastik, der passer til din talje - og hvis du minder om mig, må det endelig ikke blive for stramt!

Syvejledningen er simpel!

Klip en strimmel stof, der passer til 2xbredden på din elastik + sømrum. Den skal være ca 25% længere end elastikken, hvis du vil have den lidt rynket

Mål det bredeste sted på din hofte og læg 2cm til i sømrum.

Klip det resterende stof i den bredde og overlock/sy det sammen.

Træk 'nederdelen' på og drej stoffet lidt over en kvart omgang og fold det op, så det ligger dobbelt og de to kanter ligger ovenpå hinanden. Sæt nogle nåle i.

Sy strimlen halvvejs sammen på den korte led og læg den dobbelt. Hæft den fast på de to lag stof, så al rynken fordeles jævnt og sy de FIRE lag sammen (SØRG FOR, AT ÅBNINGEN I STRIMLEN VENDER IND MOD SYNINGEN SÅ DEN KOMMER PÅ INDERSIDEN).

Nu trækker du elastikken igennem og syer den sammen. Luk hullet med en kastesøm

Voilá - et stk super lækker nederdel med drej!!!

Håber vejledningen giver mening :-)

Kram Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: