torsdag den 21. maj 2015

Når min mund siger NEJ, men Teos ører hører GOGOGO!!!

Jeg grinte og grint og nikkede og nikkede, da jeg læste et indlæg om hvad børn hører vs. hvad der egentlig bliver sagt... Det var hos nutidensmor.dk - tjek bloggen ud, for den er hylende morsom😉 


Prøv lige at se sådan en lille englebasse her, ham kan man da ikke blive gal på, vel? 

WRONG!!!

Vi forsøger af alle kræfter at holde skæld-ud-fri hjem, men det er bare så skide svært, når NEJ konsekvent bliver til GOGOGO i ørerne på ens lille tumling 😂
Og sætninger man aldrig troede ville blive nødvendige at ytre kommer alligevel væltende ud af munden på en - i mere eller mindre desperat udgave!!!
Og så dem, der bare ikke er formuleret klart nok - med tumlinger skal der vist ikke være plads til fortolkning:

1. Det er en rigtig dårlig ide, at du løfter rundt på potteplanterne, vil du ikke sætte den på plads? 
(Det han reagere med er: nåh, så du vil have potteplanten på plads? Så får du det - men urtepotteskjuleren, den lader jeg stå her!)

2. Skat, du skal ikke stå foran fjernsynet og spise kiks, er du sød at spise ved bordet?
(Ved bordet, tænker drengen, jo... Men skal lige skubbe resten af denne kiks under fjernsynet først, så jeg kan få en ny kiks ved bordet)

3. Bilerne skal IKKE smides ned af trappen - de går i stykker!
(Ikke trappen, siger du? Men de skal jo med ned, så jeg smider dem ud af vinduet og ned i haven, så kan jeg hente dem der, græsset er jo blødt!)

Og så klassikeren:

4. Det er sovetid, du skal lægge dig ned og lukke øjnene nu!!!!
(Men jeg er IKKE træt - jeg er ALDRIG træt, vi skal lege nunununununu!!! Og jeg vil have vand - og rugbrød - og Hundevennen skal puttes også - og jeg skal kysse Dagmar godnat - og dig - og far - og du skal fortælle en historie........)

Kram



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: