mandag den 14. september 2015

Vil ha vil ha vil ha!!!

... Og det er ikke Teo der siger sådan - det er mig!!! 
Nu, hvor vi har strammet budgettet helt ind for at få råd til at jeg kan gå hjemme er det som om mit indre monster, der fødes af materielle goder, er vokset!
Det skriger 'Jeg vil ha, jeg vil ha, jeg vil ha!!!' 
Ønskelisten vokser med flere meter i døgnet - og det store Vil-ha-monster vrider sig stadig mere voldsomt i sine lænker smedet af budgetter. Og net-shopping har gjort ham stærkere og mere højlydt! 
I dag var det den smukkeste samling Polly Pocket, der vækkede ham (for jer, der ikke kender PP, var det det mest eftertragtede legetøj for mange piger i senfirserne og starthalvfemserne). Jeg havde en fin samling selv, men som så meget andet er den gået tabt i årenes løb. Også i min hukommelse - men billedet af denne FANTASTISKE samling bragte en bølge af minder tilbage om mange timers ubekymret børneleg og den helt fortryllende følelse af at åbne en PP æske for første gang og afsløre den lille fortryllede verden den gemte på... Det var lige noget for monsteret og det råbte med fråden stående om munden: JEG VIL HA!!! Køb det, det er ok, du har råd!!! 
Og man glemmer let, at monsteret lyver og snyder, for at få, hvad det vil have - især, hvis man lader sig gribe af stemningen!!! Shit!!! Stemningen i dag var virkelig gribende og monsteret havde medbragt sin aller mest indsmigrende stemme - blød som smør og fuld af gode argumenter... Men...
I dag vant jeg over monsteret - jeg kom nemlig til at tænke på mine unger og alle de fortryllende timer vi kommer til at tilbringe sammen - uden Polly Pocket, som garanteret slet ikke er særlig sejt, når man er barn i 2020:-)

Når jeg lige læser det sidste afsnit igen lyder det som afslutningen på en virkelig ringe morale-fortælling, hvor forfatteren er blevet forudbetalt pr ord og pludselig er rendt tør for penge. Det er bare det, der faktisk skete... Og tankerne om mine unger og den gave vi kan give dem ved at jeg er hjemme, den lyder altså højere end monsteret - Well.... I hvert fald i dag... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: