fredag den 2. oktober 2015

Søvn.... Hvad er zzzzzzzzøvn?


Før og efter filter - ville spare jer for en før makeup version i dagens anledning. Efter snart to måneder med hvad jeg vil påstå er meget sparsom søvn, grundet en lille dame, der er meget glad for sin mor om natten - især den del, der producerer mælk - er jeg ved at være godt og grundigt træt... Som i at jeg faldt i søvn i ungernes badekar mens faderen tørrede og gav tøj på... 20 minutters velsignet fred i halvkoldt vand og på den sammenkrøllede måde, der efter jeg har rundet de 30+ år gør det noget nær umuligt at komme op igen.
I disse sådan lidt tågede dage, mangler jeg virkelig et filter - ikke til at sortere i mine verbale udmeldinger, for dem kan man vist ikke gøre så meget ved men et andet filter - som dem på IG, hvor man altid har mindst 10 muligheder for at fremhæve eller skjule virkeligheden (jævnfør evt billedet i begyndelsen af dette indlæg). Når stressen og på søvn samt manglen på overskud til at sørge for  ordentlig mad til sig selv får huden til at tro den er teenager - i form af lidet klædelige urenheder i tindingerne - men dog ikke nok til at slette rynkerne, så er makeup bare ikke nok. I morges satte jeg mig ellers ned med hele paletten og lagde en fin makeup foran spejlet, for det trænger jeg til indimellem, når jeg i en længere periode har glemt, at jeg er andet end nogens mor... Foreksempel kan jeg være en, som nogen synes er pæn, hvis jeg husker at frisere mig og tage tøj på uden pletter. Og det var så rart... Især, da jeg ville lægge et billede ud på IG og prompte valgte mit yndlingsfilter (Valencia). Kan man ikke få sådan et IRL? Sådan et filter, der sletter 10år og slører rodet i baggrunden? Så folk bare altid så en, som man ser ud gennem Valencia?
Eller IG briller, hvor man, alt efter humør kan indstille filter i glassene, så verden ser pænest ud? En slags videreudvikling af de lyserøde briller man ser verden gennem, når man er nyforelsket... Eller bare lidt søvn på recept? Hvis altså ikke man kan eftersøge det ligesom en bolig på facebook...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Linkwithin

Relaterede indlæg: